نمایشگرهای تبلیغاتی دائماً در حال تغییر و تحول هستند. صاحبان کسب و کارها همواره به دنبال روش های جدید و هیجان انگیزتری نسبت به قبل برای نمایش و کنترل محتوا هستند و فناوری های به کار رفته در مانیتورهای صنعتی نیز در همین راستا در حال تکامل و پیشرفت هستند. این مسائل باعث شده اند تا پیگیری اخبار این حوزه از دنیای تکنولوژی کمی دشوار به نظر برسد. اما ما تلاش داریم تا شما را از اخبار این حوزه مطلع کنیم! در این مقاله مباحثی که از نظر ما آینده نمایشگرهای تبلیغاتی را شکل می دهند، به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

1- اتوماسیون

به طور کلی اتوماسیون و هوش مصنوعی (AI) در همه صنایع مورد استقبال قرار گرفته است. نمایشگرهای تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بررسی و مدیریت محتوای نمایشگرهای تبلیغاتی با اتوماسیون به صورت هوشمندتری امکان پذیر است. هوش مصنوعی می تواند تصمیم بگیرد که چه محتوایی به چه کاربری نمایش داده شود! در واقع نمایش محتوا بر روی نمایشگر تبلیغاتی پس از آنالیز شاخص های مختلف و چندین پایگاه داده به نمایش در می آید. هوش مصنوعی می تواند اهداف شخصی افرادی را که در مقابل صفحه نمایشگر تبلیغاتی قرار گرفته اند آنالیز کند و تصاویر تبلیغاتی مناسب برای آن لحظه خاص را جهت نمایش انتخاب نماید.

2- تعامل

آینده نمایشگرهای تبلیغاتی به چه صورت خواهد بود؟

رستوران ها و فست فودهای زنجیره ای از بزرگترین مصرف کنندگان نمایشگرهای تبلیغاتی تعاملی هستند. این دستگاه ها در کیوسک های لمسی و منوهای رومیزیِ مجهز به بازی قابل استفاده هستند. به همین دلیل نمایشگرهای تبلیغاتی تعاملی کم کم در حال باز کردن جای خود در میان کاربران است. البته این تکنولوژی تنها به صنعت رستوران داری محدود نمی شود. حوزه های مربوط به تبلیغات محیطی مستقیم و خرده فروشی ها نیز از آن استقبال زیادی کرده اند. با توجه به تمایل بیشتر کسب و کارهای مختلف به نمایشگرهای تعاملی، می توان آینده نمایشگرهای تبلیغاتی را روشن پیش بینی کرد.

3- توسعه بر مبنای تکنولوژی ابری

تا چند سال پیش نمایشگرهای تبلیغاتی از طریق حافظه های USB یا کارت حافظه به روز رسانی می شدند. این روش (که البته با تکنولوژی های قدیمی بهترین روش به حساب می آمد!) دشواری های خاص خود را داشت! در واقع ابتدا باید محتوا بر روی سیستم آماده می شد، سپس به روی فلش مموری های پر سرعت یا کارت حافظه انتقال می یافت و سپس روی نمایشگر تبلیغاتی بارگذاری می شد. پس امکان تغییر لحظه ای محتوا وجود نداشت. ضمن اینکه این روش از لحاظ امنیتی بسیار سطح پایین بود و این امکان وجود داشت تا هر کسی که فلش مموری را در اختیار داشت، به محتوای شما دسترسی پیدا کند! تکنولوژی ابری این مبحث را به کلی تغییر داده است. امروزه بسیاری از نمایشگرهای تبلیغاتی با نرم افزارهای توسعه یافته بر مبنای تکنولوژی ابری سازگارند و امکان به روز رسانی فوری و لحظه ای محتوا بر روی آنها وجود دارد. 

4- افزایش روزافزون نمایشگرهای تبلیغاتی در کسب و کارهای مختلف

4- افزایش روزافزون نمایشگرهای تبلیغاتی در کسب و کارهای مختلف

دیگر کسی از دیدن نمایشگرهای تبلیغاتی در فروشگاه ها یا مغازه ها تعجب نمی کند! اغراق نیست اگر بگوییم که تمامی صاحبان کسب و کارها تمایل دارند تا از نمایشگر تبلیغاتی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند. چرا که این موضوع می تواند باعث ارتقای کیفیت خرید مشتری شده و رضایت او را با دریافت آسان اطلاعات جلب کند. به این ترتیب مشتری دیگر نیازی نیست تا برای دریافت پاسخ سؤال های خود به دنبال کارکنان فروشگاه باشد و به سادگی می تواند اطلاعات مختلف را بر روی نمایشگر تبلیغاتی مشاهده کند. پس تعجب نکنید اگر تا چند سال آینده پا به هر فروشگاه کوچک و بزرگی که گذاشتید، با انواع نمایشگرهای تبلیغاتی مواجه شوید!

5- نوآوری در صفحه نمایش های لمسی

کار با صفحه نمایش های لمسی به نوعی با زندگی ما عجین شده است! از چک کردن گوشی موبایل گرفته تا خرید بلیط از کیوسک، همه ما با نمایشگرهای لمسی در طول روز سر و کار داریم. با توجه به اینکه نمایشگرهای لمسی از لحاظ سخت افزاری ارتقا پیدا کرده اند، ارائه نوآوری در تکنولوژی های لمسی نیز در حال سرعت گرفتن است. شاید به یاد داشته باشید که زمانی تکنولوژی چند لمسی صفحه نمایش آیفون یک تحول بزرگ در این زمینه به شمار می آمد! از آن زمان تا کنون، نمایشگرهای لمسی مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده اند و امروزه شاهد گوشی های هوشمندی با پیشرفته ترین نمایشگرهای لمسی در تشخیص اثر انگشت هستیم. این نوآوری ها بر روی نمایشگرهای تبلیغاتی بزرگ نیز کاربرد دارد. به خصوص نمایشگرهای تبلیغاتی تعاملی به صورت لمسی ساخته می شوند و به مشتریان اجازه می دهند تا میان محتوای آنها به جستجو بپردازند. انتظار می رود که تکنولوژی های لمسی به منظور استفاده در نمایشگرهای تبلیغاتی در سال های پیش رو پیشرفت های چشمگیرتری داشته باشد.

5- نوآوری در صفحه نمایش های لمسی

6- استریم لحظه ای محتوا

به لطف تکنولوژی ابری که پیش از این به آن اشاره کردیم، نمایش و استریم محتوا به صورت زنده بر روی نمایشگر تبلیغاتی از همیشه راحت تر شده است. این ویژگی امکان نمایش 24 ساعته اخبار، آپدیت لحظه ای میزان فروش، کالاهای تازه رسیده و بسیاری اطلاعات دیگر بر روی نمایشگر تبلیغاتی را امکان پذیر کرده است. پیش بینی می شود که استریم لحظه ای محتوا به سطح بالاتری ارتقا پیدا کند و نمایشگرهای تبلیغاتی به صورت زنده با مشتریان تعامل برقرار کنند. به این صورت که مشتریان بتوانند بر روی صفحه نمایشگر تبلیغاتی ضربه بزنند و متناسب با نقطه لمس شده، محتواهای متفاوتی برای آنها به نمایش درآید. 

به هر حال چیزی که مشخص است این است که آینده نمایشگرهای تبلیغاتی به سرعت در حال تغییر است و این دستگاه های دیجیتال بیش از گذشته در زندگی روزمره افراد نفوذ کرده اند.

منبع: lamasatech